نفت تمام شدنی است، ما در سرزمین آفتابیم
خودرو خورشیدی غزال ایرانی (1)
- آغاز به کار از سال 1383 با تیمی 9 نفره به سرپرستی دکتر کارن ابری نیا در دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران
- وزنی حدود 250 کیلوگرم، سرعت متوسط 60 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت
- خودرو تک سرنشین، سه چرخ، موتور الکتریکی روی چرخ عقب، 9 مترمربع سلول خورشیدی سیلیکنی با راندمان 18 درصد
- طی نمودن مسیر تهران-کاشان-اصفهان را در یک تور داخلی
- برنده جایزه طرح برگزیده بیستمین جشنواره بین المللی خوارزمی
- دارنده دعوتنامه دانشگاه MIT به منظور شرکت در یک برنامه طراحی و ساخت خودرو
- شرکتکننده مسابقات بین المللی تایوان در تابستان 1385
- حامیان: شرکت ایران خودرو و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت
خودرو خورشیدی غزال ایرانی (2)
- آغاز طراحی و ساخت در سال 1387 توسط دکتر ابری نیا از دانشکده مهندسی مکانیک و دکتر آسایی از دانشکده برق و کامپیوتر پردیس دانشکدههای فنی به همراه تیم 20 نفره از دو دانشکده
- دارای وزن 220 کیلوگرم، سرعت متوسط 80 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت
- تک سرنشین، سه چرخ، موتور الکتریکی روی چرخ عقب (دارای کنترلر قابل برنامه ریزی)، 6 مترمربع سلول خورشیدی سیلیکنی با راندمان 21 درصد
- دارنده سیستم های جستجوگر حداکثر نقطه توان (MPPT) ساخت داخل (توسط تیم خودرو خورشیدی)
- تست های جاده در کمربندی فرودگاه امام و جزیره کیش
- شرکت در مسابقات بین المللی خودرو های خورشیدی در استرالیا همراه با 37 تیم از سراسر جهان در مهر ماه سال 1390
- سازمان های حمایت کننده عبارتند از شرکت ایران خودرو، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، ستاد حمل و نقل و سوخت، شرکت سایپا، دفتر فنآوری های ریاست جمهوری، شرکت گیتا باطری و شرکت گوچرمن آلمان
خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3)
- آغاز طراحی و ساخت از بهار 1391
- پیشبینی اتمام پروژه: بهار 1392
- مهمترین هدف پروژه شرکت در مسابقات بین المللی 2013 استرالیا است
- دو سرنشین، چهار چرخ، دو موتور الکتریکی روی چرخ های عقب، 6 مترمربع سلول خورشیدی سیلیکنی با راندمان 21 درصد، وزن بدون سرنشین: 360 کیلوگرم، سرعت متوسط 90 کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت
- مجهز به سیستم های جستجوگر حداکثر نقطه توان (MPPT) ساخت داخل (توسط تیم خودرو خورشیدی)